Duminică, 2018-05-27, 6:25 PM
Principală Înregistrare RSS
Bine aţi venit, Vizitator
Formularul pentru autentificare
Calendar
«  Mai 2018  »
LnMrMrcJoiVnSaDm
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Sondajul nostru
Evaluează site-ul meu
Total răspunsuri: 39
Statistici

Total online: 1
Vizitatori: 1
Utilizatori: 0

Cabinetul de logopedie,

ofera servicii de specialitate, logopedie copii și adulți, interventii specifice pentru probleme și tulburări de limbaj și de vorbire.


Terapia logopedică se centrează pe cunoaşterea particularităţilor psihice ale formării şi evoluţiei limbajului, ale caracteristicilor dezvoltării psihismului, având ca principal obiectiv recuperarea tulburărilor de limbaj.
Terapia logopedică după accidentul vascular cerebral, începe imediat ce pacientul are semnele vitale stabile și este conștient. Procesul terapeutic este construit practic pe resursele pacientului, care sunt identificate și îmbunătățite cu ajutorul psihologului.
Tulburările de limbaj includ toate deficienţele de înţelegere şi exprimare orală, de scriere şi citire, de mimică şi articulare. Orice tulburare, indiferent de forma sa, care se răsfrânge negativ  asupra emisiei sau percepţiei limbajului, intră în categoria tulburărilor de limbaj.

    Tulburari de pronuntie: dislalie, rinolalie, disartrie.
    Tulburari de ritm si fluenta: balbaiala, logonevroza, tahilalie, bradilalie, aftongie.
    Tulburari de voce: disfonie, raguseala vocala, fonastenia, mutatiile vocii, afonie.
    Tulburari de scris-citit: dislexie, disgrafie, alexie, agrafie.
    Tulburari polimorfe: afazie, alalie.
    Tulburari de dezvoltare: mutismul electiv, intarziere in dezvoltarea limbajului.
    Tulburarile de limbaj apar cu o frecventa crescuta in cadrul unor deficiente de tipul Sindrom Down, autism, ADHD, intarziere mentala, deficienta de auz, etc.

 Problemele complexe ce se ivesc în lumea limbajului au etiologii şi simptomatologii diverse. Recuperarea este importantă pentru evoluţia psihică în parametrii normali, formarea unui limbaj necesar înţelegerii şi acceptat de comunitate.

Copilul care până la vârsta de 3 ani foloseşte un număr redus de cuvinte, pe care le pronunţă alterat, nu poate forma propoziţii simple, deşi are auzul bun şi organele fono-articulatorii normal dezvoltate, poate fi considerat ca având întârziere în dezvoltarea limbajului.

Terapia preventivă şi intervenţia timpurie ar trebui să preocupe părinţii ai căror copii manifestă chiar şi mici tulburări în planul limbajului verbal, capacităţii de concentrarea, a atenţiei, memoriei auditive şi vizuale, toate acestea putând avea influenţă negativă asupra dezvoltării normale a copilului.

Sedinţele se desfăşoară într-un cabinet amenajat corespunzător, într-un cadru plăcut şi relaxant, copiii având condiţii optime pentru corectarea deficienţelor de vorbire.

Cabinetul este dotat cu material didactic complet, specific activităţii de terapie, jocuri şi jucării.

Terapia logopedică după accidentul vascular cerebral urmărește recuperarea limbajului sub toate formele sale: verbal, scris-citit, socotit.

Terapia logopedică este realizată de către personal autorizat şi competent, cu o rată mare de succes în această activitate. Prin finalitatea ei, terapia contribuie la o relaţionare pozitivă cu cei din jur, o adaptare facilă la viaţa şcolară/socială şi o dezvoltare armonioasă a personalităţii copilului.
 

Cabinet individual de psihologie Carla Popa


La un moment dat în viaţă, cu toţii trecem printr-o perioadă dificilă, din care nu ştim cum să ieşim. În astfel de momente grele avem nevoie de sprijin, avem nevoie să fim ascultaţi, înţeleşi şi sprijiniţi pentru a găsi puterea şi strategiile adecvate să mergem mai departe.

Lipsa unei informări adecvate şi stereotipurile existente duc la o oarecare reticenţă atunci când vine vorba de sprijin specializat: „De ce să merg la psiholog, nu sunt nebun?”. Această confuzie este făcută deoarece se confundă termenul de psiholog cu cel de psihistru.  Psihiatrul este în primul rând un medic, care se ocupă de cazurile foarte grave (schizofrenie, demenţă etc.). De asemnea, el poate să prescrie medicamente pacienţilor săi. Psihologul este specialistul care oferă sprijin şi suport persoanelor aflate în dificultate, motivele fiind diverse.

Aceste probleme şi motive pot include:

  • Probleme de familie, de cuplu sau de relaţionare;
  • Situaţii de boală sau accident;
  • Pierderea unei persoane dragi;
  • Anxietate, teamă, panică, fobii;
  • Singurătate;
  • Depresie sau stări depresive;
  • Aspecte psihologice ale bolilor medicale;
  • Vicii şi dependenţe (alcool, droguri, tutun, jocuri de noroc, calculator etc.);
  • Probleme de comportament;
  • Probleme ale somnului/ alimentaţiei;
  • Probleme sexuale;
  • Dificultăţi la şcoală sau la locul de muncă;
  • Probleme educaţionale ale copiilor;
  • Probleme de dezvoltare sau de comportament ale copiilor;
  • Dificultăţi de comunicare (cu familia, partenerul, prietenii, copilul etc.);
  • Dificultăţi de orientare şcolară/ profesională.


Oricare ar fi aceste probleme, un psiholog este acea persoana pe care te poţi baza. Impreună,  într-o atmosferă sigură şi suportivă, bazată pe principiul confidenţialităţii, tu si psihologul veţi lucra pentru a înţelege şi rezolva problemele care îţi creează disconfort.

Este important să apelezi la un specialist deoarece problemele nu se rezolvă de la sine, ci sunt încărcate într-un bagaj personal pe care îl porţi cu tine zi de zi, iar efortul de a-l duce este cu fiecare zi mai greu, iar tu ai nevoie să scapi de această greutate.

 

1. Date pregatire profesionala, psiholog specialist CARLA POPA

 

Master „Testarea şi măsurarea în psihologie şi în câmpul social”;

Licenta in psihologie;

Studii postuniversitare de specializare „Managementul carierei în asistenţa socială”;

Studii postuniversitare de specializare - Departamentul pentru pregatirea personalului didactic (psihologia educaţiei, pedagogie, managementul clasei de elevi etc.);

Formator, lector cu experienta in programe educationale si de dezvoltare personala;

Consilier vocaţional (evaluare vocaţională, orientare scolara si profesională, construirea relaţiei beneficiar-angajator, consiliere post angajare etc.)

Pedagog de recuperare (metode de diagnostic şi intervenţie în cazul persoanelor cu dizabilităţi, evaluarea persoanei asistate, dezvoltarea personală şi formarea profesională a persoanei asistate, integrarea/reintegrarea beneficiarului în familie şi comunitate).

Logoped cu experiență (nenumărate ore de practică) și rezultate excelente cu pacienții (copii și adulți).